Richtlijn telefonisch contact
Een open en respectvolle dialoog tussen aanvragers en medewerkers van het Stimuleringsfonds is essentieel. Daarom maken we graag helder welke omgangsvormen we van elkaar verwachten, juist ook in gesprekken die gevoelig kunnen liggen.
Medewerkers van het Stimuleringsfonds hebben dagelijks contact met aanvragers naar aanleiding van vragen rond onze subsidieprocedures en reacties op besluiten over subsidieaanvragen. Soms zijn dat moeilijke gesprekken waarin de emoties hoog kunnen oplopen, bijvoorbeeld als het gaat om een negatief besluit over een subsidieaanvraag. Het komt helaas voor dat onze medewerkers daarbij worden geconfronteerd met verbale agressie waardoor voortzetten van het gesprek onmogelijk wordt.
Aanvragers mogen ervan uitgaan door medewerkers van het Stimuleringsfonds professioneel en rustig te woord te worden gestaan. Andersom vragen wij ook een beheerste en respectvolle benadering; dat komt het gesprek ten goede en zorgt voor meer wederzijds begrip. Als een medewerker merkt dat het gesprek spaak loopt en leidt tot een ongewenste of zelfs onveilige situatie, dan zal de medewerker dit aangeven en kan het gesprek worden beëindigd als de agressie niet stopt. Verdere communicatie zal als dat nog nodig is per e-mail verlopen.


