Figureable | Jae Perris & Alexandra Barancová

Regeling Digitale cultuur2020
amount_issued: € 23.200
Jae Perris Consulting slaat de handen ineen met Alexandra Barancová en Studio Moniker voor een vervolgaanvraag voor het project 'Figureable'. In het project staat digitale beweging centraal. Beweging is intiem; het draagt onze zelfexpressie en identiteit. De digitalisering ervan brengt een mate van blootstelling met zich mee, onze digitale bewegingen kunnen worden gevolgd en verhandeld. Figureable gaat over de commodificatie van onze beweging en zal zich bezighouden met belichaming in de virtuele ruimte — hoe we ons verhouden tot onze virtuele lichamen — en digitale identiteiten en privacy. Binnen het project wordt de vraag gesteld op welke manieren we ons vrij door de virtuele ruimte kunnen bewegen wanneer lichamelijke expressie wordt gecommodificeerd. Het team wil een VR-game maken die dit probleem aankaart. De game-mechanic is gebaseerd op beweging en nodigt deelnemers uit om hun lichaam, ledematen en vingers te bewegen. Het VR-werk neemt een fragment op van de individuele bewegingen van elke deelnemer. Vervolgens worden deelnemers uitgenodigd om een 'showroom' met de bewegingen van anderen te verkennen, waar hun eigen fragment aan wordt toegevoegd.